$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE DIGITAL MEDIA IN AND BEYOND THE CLASSROOM
Autor: TATIANE MARQUES DE OLIVEIRA MARTINS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA APPARECIDA CAMPOS MAMEDE NEVES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 17545
Catalogação:  26/05/2011 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17545@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17545@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.17545

Resumo:
This study aims at investigating the performances/actions and representations of a group of teachers that make use of digital media in their classroom teaching practices, especially the Internet with its new features. The design most suitable for keeping the balance between the empirical and theoretical work was netnography, that enriched the exploratory research. At first, there had been a debate in two mailing lists of educators in the web, most of whom were bloggers. After that, a questionnaire was applied to all members of those two lists. This questionnaire was based on the one used in Teachers on Web Research. The analysis allowed the comparison of the results of the two researches. Simultaneously with the reading of the questionnaire answers and their discussions, both the teachers’ and their students’ online productions have also been analyzed. Throughout the analysis, the teachers have been classified either as Pioneers or Users, according to the categories by the European Project ULearn. The research has shown that there are teachers very well acquainted with the digital media, particularly the ones over 36 years old and working in the federal/state/municipal school system. Such teachers have been developing accessible practical projects and ideas for the renewal of the teaching-learning process. Regardless of that, there is still much resistance to innovations both by teachers and institutions, most of which frequently look for technical infrastructure without encouraging teachers to really use it. The research has also shown that even though the young learners were born in the digital age, they still have difficulty in coping with innovative projects in the school.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES AND APPENDICES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui