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Coleção Digital
Título: FOR A TOTALITY WITHOUT CONCEPTS: MUSIC AND PLASTIC FORCE IN NIETZSCHE, WAGNER AND BURCKHARDT Autor: NATASHA DE CASTRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
HENRIQUE ESTRADA RODRIGUES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 34695
Catalogação: 07/08/2018 Liberação: 07/08/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34695@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34695@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.34695
Resumo:
Título: FOR A TOTALITY WITHOUT CONCEPTS: MUSIC AND PLASTIC FORCE IN NIETZSCHE, WAGNER AND BURCKHARDT Autor: NATASHA DE CASTRO
Nº do Conteudo: 34695
Catalogação: 07/08/2018 Liberação: 07/08/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34695@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34695@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.34695
Resumo:
This work aim to comprehend the role of music in life and thought of Friedrich W. Nietzsche (1844-1900), highlighting his relation with the german composer Richard Wagner (1813-1883). Both were fascinated by the greeks and criticized the modern culture, defending the revalorization of myths and popular legends for the formation of an authentic culture. For this, men need to utilize their plastic force, this is, their capacity of absorve the strange and the inconvenient, of transform and assimile the past, healing the wounds and reparing the losses. Through plastic force it is possible to reach the equilibrium between the mythic and the historical knowledge, between the interior and the exterior. The myth, as a form of thought, is a system without concepts. According to Nietzsche, Wagner s music represents this system, because can transmit one historical reality and touch the interior of man. It s up to the question: would it be possible research and write History using this system of thought without concepts? Nietzsche admires the historian Jacob Burckhardt (1818-1897) and both share interests and passions, including the potential of arts and music for formation of culture. In this sense, I apply that question to the work of Burckhardt Reflexions on History. It would be, as Wagner (through the music), that Burckhardt could transmit one historical totality without the use of conceptualizations?
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |