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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: NARRATIVE PUBLISHING DESIGN: SHARING NEW WAYS OF PRODUCTION AND AUTHORSHIP Autor: CHRISTIANE CAMARA DE ALMEIDA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
VERA LUCIA MOREIRA DOS SANTOS NOJIMA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 66058
Catalogação: 22/02/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66058@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66058@2
Referência [es]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66058@4
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.66058
Resumo:
Título: NARRATIVE PUBLISHING DESIGN: SHARING NEW WAYS OF PRODUCTION AND AUTHORSHIP Autor: CHRISTIANE CAMARA DE ALMEIDA
Nº do Conteudo: 66058
Catalogação: 22/02/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66058@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66058@2
Referência [es]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66058@4
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.66058
Resumo:
The thesis addresses the co-authorship of the editorial designer with the
writer in the production of literature books. In this context, the position is adopted
that not only the written text tells the story, but the object as a whole. Narrative
Editorial Design is the term adopted in this research, to characterize integral
editorial projects that build the multisensory non-verbal narrative together with the
verbal narrative. In this case, a great involvement of the editorial designer,
intellectual effort, creative and technical capacity is required. However, despite
being increasingly present in storytelling, the editorial designer is only considered
a collaborator. It so happens that there are no parameters to identify the non-verbal
narrative of the book within the scope of the Copyright Law, nor legal arguments
for the designer to be credited as a co-author and receive royalties from the sale. It
is understood that the relationships established throughout the co-authorship
project interfere and improve the final product and the articulation of narratives
enhances immersion in reading. It is in the interests of editorial design to position
itself in the face of emerging scenarios, with legal support, recognition and
professional security in the market. Thus, the objective of this thesis is to find and
suggest general principles so that the editorial designer can co-author books. The
path taken begins with a bibliographic research of theoretical references on
authorship in Literature and Design and documentary research on copyright;
passing through a work of participant observation, study of exemplary cases,
exploratory and directed interviews and personal report; arriving at the descriptive
analysis of the results obtained. The general principles presented are not limited to
the specificities of Narrative Editorial Design, but they open the way to a possible
effectiveness of the co-authorship of the editorial designer with the writer.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |