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Coleção Digital
Título: THE MOSCOW S METRO: REALITY AND FICTION IN HANNAH ARENDT S ORIGINS OF TOTALITARIANISM Autor: RODRIGO FAMPA NEGREIROS LIMA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCELO GANTUS JASMIN - ADVISOR
Nº do Conteudo: 51240
Catalogação: 12/01/2021 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51240@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51240@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.51240
Resumo:
Título: THE MOSCOW S METRO: REALITY AND FICTION IN HANNAH ARENDT S ORIGINS OF TOTALITARIANISM Autor: RODRIGO FAMPA NEGREIROS LIMA
Nº do Conteudo: 51240
Catalogação: 12/01/2021 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51240@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51240@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.51240
Resumo:
The current thesis works on Hannah Arendt s The Origins of totalitarianism by
analyzing its characters, who could not be more varied: Jews, anti-Semites, artists,
intellectuals, businessmen, politicians, adventurers, charlatans, heads of families,
assassins and leaders like Hitler and Stalin. In work of such weight where complex
issues like anti-Semitism, imperialism, and totalitarianism take place, it seems
unlikely that the many human types involved could be considered under common
terms. The thesis arguments that Arendt manages to do so by considering such
differences less determinant than a common trace shared by all those men: the
ever-growing incapacity to discern fiction from reality. Thus, the thesis works on
what seems to be a powerful anthropological argument with inevitable implications
to theory of history.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |