$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: TEACHING, LEARNING AND RESEARCHING: TEACHER AND LEARNERS WORKING TO UNDERSTAND CLASSROOM INTERACTION.
Autor: CLARISSE GUEDES DE SENA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  INES KAYON DE MILLER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11935
Catalogação:  18/07/2008 Liberação: 18/07/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11935@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11935@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11935

Resumo:
This classroom research, following the principles of Exploratory Practice (Allwright, 2003), is conceptualized as work for understanding. It is a collective work of a teacher-researcher and her students in an English as a foreign language class, looking for understandings about classroom interaction. The investigation was developed through the use of potentially exploitable pedagogic activities and discussions. The discursive material generated was analysed with the help of theories that deal with the characteristics presented in each topic. For the analysis, the following concepts were used: a) discourse and dialogism (Bakhtin, 2003); b)beliefs and reflexive thinking (Dewey, 1959; 1979); and c) belief systems (Richards, 1998; Richards & Lockhart, 1994; Barcelos, 2004). The work for understanding intended to reach participants` deeper understandings about their beliefs, discourses and actions related to the teaching-learning process, aiming at the group`s quality of life. The understandings reached by the teacher-researcher show that the students` discourse reflects the principles of knowledgetransmission instruction, whereas their actions are related to the constructivist approach. It was also noted that the students` discourse was more compatible with their actions when it was based on their own experiences as students. The reflection generated in this research, oriented by the principles of Exploratory Practice, enhanced the teacher and her learners` awareness of the complexity of classroom interaction and of their responsibilities in the teaching-learning process.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui