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Coleção Digital

Avançada


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Título: THE USE OF CELEBRITIES AND MULTIPLO ENDORSEMENT IN THE PROPAGANDA
Autor: MARIANA ABREU CARNEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 2256
Catalogação:  05/02/2002 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2256@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2256@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.2256

Resumo:
This work looks for to identify the attitude of the public front to the use of Celebrities in the propaganda and to the endorsement of multiple products for the same person. In accordance with this study, considering its limitations, the use of celebrities in the propaganda has a positive influence on the evaluation of the endorser, without affecting the evaluation of the announcement. The young public of the the most influenced feminine sex still revealed that the young public is more sensible to this propaganda technique, being. With relation to the multiple endorsement, evidence of a negative impact did not meet on the perceptions of the public.

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