Buscas - Coleção Digital
    :                                                                                                 Direitos Autorais
PUC-Rio
PUC-Rio
Toolbox E-mail Help Plugins Acessos Area Restrita
aba parte esquerda Coleção Digital aba parte direita
aba parte esquerda Sala Virtual aba parte direita
aba parte esquerda Sala de Aula aba parte direita
aba parte esquerda Notícias aba parte direita
aba parte esquerda EMA aba parte direita
aba parte esquerda Projetos Especiais aba parte direita
Aumentar letra Diminuir letra Normal Contraste
 
Maxwell
imagem de espaçamento
  Página Inicial
imagem de espaçamento
  Buscas
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
  Estatísticas
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
  Sobre
imagem de espaçamento
rodape do menu
Consulta aos Conteúdos

 

Título: KNOWLEDGE MANAGEMENT FOR IT SERVICE MANAGEMENT: USAGE AND EVALUATION
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): MATHEUS SALCEDO
Colaborador(es): DANIEL SCHWABE - Orientador
Catalogação: 07/06/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Referência [pt]: http://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/Busca_etds.php?strSecao=resultado&nrSeq=17609@1
Referência [en]: http://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/Busca_etds.php?strSecao=resultado&nrSeq=17609@2
Resumo:
In today s economy, the competitive advantage of companies can be directly linked to its ability to utilize the knowledge held by its members. However, to add value to an organization, this knowledge must be shared. Thus, the organization s ability to integrate and apply the expertise of its workforce is essential to achieve and maintain an organizational competitive advantage. The knowledge management systems help to create, collect, organize and disseminate knowledge. However, these systems have limitations, such as the difficulty of integrating knowledge from different sources, usually because of the lack of semantics in his descriptions. The main objective of this dissertation is to study the technological limitations of existing knowledge management systems and propose solutions through the adoption of Semantic Web formalisms. To achieve this goal, is used as a study case the knowledge management system in production of a large Brazilian company, which supports the operation of its IT infrastructure. This study demonstrates that this approach can add additional semantics to existing data, integrating previously isolated databases, creating a better operating result.
Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
  PDF
<< voltar