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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: OBSERVING THE AFFECTIVE RELATEDNESS IN CHILDREN WITH AUTISM Autor: ANA MARIA CAMELO CAMPOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
CAROLINA LAMPREIA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11625
Catalogação: 13/05/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11625@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11625@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11625
Resumo:
Título: OBSERVING THE AFFECTIVE RELATEDNESS IN CHILDREN WITH AUTISM Autor: ANA MARIA CAMELO CAMPOS
Nº do Conteudo: 11625
Catalogação: 13/05/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11625@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11625@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11625
Resumo:
The ability to establish affective relatedness appears to
be lacking in children with autism. As a result, the
primary and secondary intersubjective engagements with
others are impaired and affect the development of the
child`s ability to symbolize. Research conducted on
children with autism spectrum disorder (ASD) has identified
quantitative data in connection with social behavior,
pre verbal and verbal communication behavior, and emotional
behavior. However, this research has not yet addressed the
quality of the initial social and emotional relationships
established by children with autism. It is widely known
that the emotional connection is an important prerequisite
for the symbolization ability in typical development (TD).
The present research focuses on the investigation of
two ASD children`s affective relatedness during their
interaction with a therapist. A control group formed by 2
TD children was included in the investigation. The
description of 5 taped scenes demonstrates that regardless
of the qualitative differences among the ASD and TD groups,
it is possible to observe a subtle trace of affective
relatedness between the autistic children and the therapist.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES |